Servicenormen
Servicenormen viser vejen i servicejunglen
Servicebranchen har længe haft ry som en jungle, hvor løfterne hænger på træerne, og hvor det ikke er til at vide for kunderne, hvem de rent faktisk kan stole på i den enorme skov af udbydere. Derfor ønskede Servicebranchens Arbejdsgiverforening – SBA – at øge kendskabet til Servicenormen som et sikkert og troværdigt pejlemærke. Med et humoristisk afsæt i de klassiske fordomme går kampagnen bredt ud og spreder det glade budskab om Servicenormen – din garanti for god moral og orden i sagerne.
Kampagnen bestod af en hovedfilm, som SBA’s medlemmer kunne få lavet en særlig version af med deres eget logo som afsender. Desuden producerede vi en række enkle film, som på genkendelig vis illustrerede udfordringen ved at google sig frem til en serviceleverandør. Endelig lavede vi en konkurrence, der motiverede medlemmernes mange medarbejdere til at dele vores film på deres egne sociale medier. Således øgede vi spredningen og effekten af kampagnen.