Berendsen
Fra måtter til medier
Berendsen har tusindvis af måtter liggende ude på landets skoler, institutioner og arbejdspladser, og Danmarks førende tekstilserviceleverandør henvendte sig til Motor Agency med et ønske om at bruge sin udbredte tilstedeværelse til et godt formål. Vores første kampagne var til skolerne, hvor vi lavede en serie af måtter med henblik på at forebygge mobning ved at styrke sammenholdet og bidrage til en positiv omgangstone. Stilen tog udgangspunkt i de velkendte memes, og måtterne blev designet uden Berendsen-logo, så hver enkelt skole kom til at fremstå som afsender.
Antimobbe-måtterne blev så stor en succes, at Berendsen bad os lave endnu en kampagne, denne gang henvendt til arbejdspladser og med fokus på miljøet. Resultatet blev fem dekorative måtter, som anerkender (og indirekte opfordrer til) gode miljøvaner i hverdagen. Måtterne er inspireret af klassisk plakatkunst og designet uden Berendsen som afsender, så måtterne kommer til at fremstå som arbejdspladsens eget initiativ – et taknemmeligt skulderklap til medarbejderne og samtidig et signal til husets gæster om virksomhedens værdier.