Corporate design


Østifterne

Klædt på til at støtte omtanke

Østifterne var oprindeligt et forsikringsselskab, men er nu konverteret til en godgørende forening. Foreningen tilbyder økonomisk støtte og rygstød til sociale og forebyggende indsatser i Danmark. Østifterne bevilger støtte på op mod 100 mio. kr. om året til omkring 200 forskellige projekter.

Motor fik opgaven at klæde Østifterne på til at fremstå som en moderne og dynamisk filantropisk partner. Vi skulle sætte den visuelle identitet i et system, der ville gøre kommunikationsarbejdet mere effektivt, sammenhængende og fremtidssikret.

Vi redesignede det oprindelige logo, så det kunne anvendes i en moderne digital virkelighed, og vi byggede en ny stærk visuel identitet op omkring Østifternes grundfortælling. Den nye visuelle uniform skulle være enkel, positiv, intuitiv og let at arbejde med for Østifternes egne ansatte og bagland.

Østifterne arbejder og tænker cirkulært som en del af deres proces – og det tog vi bogstaveligt i arbejdet med at designe den nye identitet.


Sorry!
We are updating our international site.
Will be up soon - stay tuned.